Digitale transformatie: hoe effectief is uw onboarding strategie?

Hoe maak je van een offline klant een online klant? Welke ‘onboarding’ strategie werkt voor jouw klantengroep het beste? Welke kanalen en authenticatiemethoden zet je in? Hoe voorkom je dat klanten vastlopen door vergeten passwords bij het inloggen? Hoe combineer je laagdrempelige toegang met veiligheid en GDPR compliance? Boeiende vragen, waarover wij in gesprek gaan met verzekeraars, pensioenfondsen en andere organisaties die hun klanten massaal willen ‘onboarden’.

onegini2

Onboarding Assessment

Sinds eind vorig jaar werkt Tacstone samen met Onegini, een participatie vanuit ons investeringsfonds The Hatch Firm. Onegini levert Customer Identity & Access Management oplossingen out-of-the-box, voor zowel web als mobiele apps. Samen met Tacstone heeft Onegini een aanpak ontwikkeld om organisaties te helpen met het definiëren en implementeren van de meest effectieve digitaliseringsstrategie. Een logische start in zo’n traject is een ‘Onboarding Assessment’. Binnen 4 weken tijd maken wij een analyse van de huidige digitaliseringsaanpak in termen van ambitie/visie, besturing, proces/aanpak, architectuur/technologie en behaalde resultaten/effectiviteit. De aanpak omvat een korte desk researchfase, een beperkt aantal interviews en 2 workshops op locatie. De bevindingen worden uitgewerkt in een presentatie, inclusief concrete aanbevelingen en een globale roadmap.

Wanneer is een Onboarding Assessment zinvol?

  • Uw onboarding project loopt achter op schema, de resultaten vallen tegen;
  • Eerdere pogingen om de aanpak te verbeteren hebben weinig effect gehad, best practices ontbreken;
  • Uw organisatie heeft moeite om de balans te vinden tussen laagdrempeligheid (user experience) en veiligheid (compliance & security);
  • U bereidt zich voor op het maken van een plan van aanpak, business case of RFI/RFP traject;


Met Onegini CIAM realiseert Aegon méér dan 80% online (en betrokken!) klanten binnen 3 jaar

Een veranderend klantgedrag, de introductie van Internet of Things, mobile first, tweede factor authenticatie, step-up, omnichannel, GDPR & consent management zijn zaken waar Onegini dagelijks mee bezig is. Met als doel om voor klanten een veilige en gebruikersvriendelijke CIAM oplossing aan te bieden. Zo creëerde Onegini voor Aegon de eerste Secure Social Login-oplossing in de wereldwijde financiële dienstverlening en verzekeringssector. Dit resulteerde in meer dan 80% van de klanten online en betrokken in de eerste 3 jaar.

Onegini CIAM platform

Onegini ondersteunt organisaties met het connecten, managen en engagen van klanten via een out of the box Customer Identity and Access Manamagent (CIAM) oplossing.

  • Up & Running binnen enkele weken;
  • Omnichannel: web, mobile en IOT;
  • Ondersteuning voor adviseurs, consumenten en familieleden;
  • Oplossing voldoet aan GDPR richtlijnen;
  • Onboarding management voor bestaande en nieuwe klanten;
  • On premise of in de cloud.


Meer weten?

Neem contact op met Rick Teunissen (Tacstone) of Vincent Philipsen (Onegini).